اگر یک گوشی هوشمند داشته باشید، حتما تا به حال با مواردی از قبیل کندشدن رابط کاربری، تاخیر در اجرای برنامه ها، هنگ کردن سیستم عامل و... مواجه شده اید. فرقی هم نمی کند که جدیدترین پرچمدار یک شرکت را داشته باشید یا یک گوشی اندرویدی میان رده و ارزان قیمت.

راه های بسیاری برای این که موبایلتان کند نشود یا این که هنگ نکند وجود دارد که هر کدام میتوانند کار آمد باشند.

ما در این جا به چند مورد از این راهکار ها اشاره میکنیم.

ادامه مطلب را از دست ندهید....

دلایل و راه حل ها

۱ـ‌ پر شدن حافظه تلفن

یکی از عمده ترین دلیل های هنگ کردن موبایل های هوشمند میتواند پر شدن حافظه ی داخلی موبایل باشد.

اما اگر میخواهید که اطلاعات روی تلفن همراهتان را حذف نکنید راحت ترین کار این است که برای موبایل خود ابتدا یک کارت حافظه ی جانبی خریداری کنید و بعد از آن با انتقال برنامه های نصب شده روی موبایل تان به کارت حافظه از برنامه ی app 2sd pro یا برنامه های مشابه آن استفاده کنید.

۲- بد افزار ها ( ویروس،‌تروجان، اسپم و ...)

دلیل بعدی که میتواند عامل کند شدن موبایل باشد وجود ویروس روی موبایل است.همان طور که همه میدانیم بهترین راه مقابله با ویروس بدون پاک کردن کامل اطلاعات موبایل این است که یک آنتی ویروس قوی را روی موبایل نصب کنیم و از آن برای اسکن موبایل استفاده کنیم.در این قسمت باید دو نکته را در نظر داشته باشیم که آنتی ویروس های طراحی شده برای موبایل نمیتوانند در برابر همه ی ویروس ها مقابله کنند و آن هارا تشخیص دهند پس برای رفع این مشکل میتوان دستگاه اندرویدی را با کابل USB به کامپیوتر وصل کرد و با نرم افزار حفاظتی کامپیوتر آن را اسکن کرد.

و نکته ی دوم اینه که فعال بودن دو برنامه ی آنتی ویروس بر روی یک موبایل میتواند خود به اندازه ی زیادی باعث کند شدن عمل کرد موبایل شود.

۳ـ اشغال شدن حافظه موقت ( RAM ) توسط برنامه های مزاحم

دلیل بعدی که میتواند باعث کندی عملکرد موبایل شود (مخصوصا در موبایل هایی با پردازنده ی ضعیف) این است که برنامه های زیادی هم زمان با هم دیگر فعال باشند.

باید این نکته را در نظر داشته باشیم که بستن برنامه ها فقط از طریق منوی مولتی تسکینگ نمیتواند در مان صد در صدی را دارا باشد اما در مقیاس بزرگ (مثلا وقتی یک بازی سنگین باز باشد )مقداری جواب میدهد اما برنامه های بسیاری معمولا در background (پس زمینه ) به فعالیت خود ادامه میدهند که دردسر اصلی در اکثر مواقع این برنامه ها هستند.

روش بستن این برنامه ها بسیار ساده است:

ابتدا باید وارد منوی تنظیمات موبایل اندرویدی خود شده و با انتخاب گزینه ی apps یا applications وارد منویی معمولا سه بخشی شوید.

پس از کلیک روی بخش apps ،‌ وقتی به اون منوی سه بخشی وارد شدید، با اسکرول کردن(کشیدن) به سمت راست یا چپ وارد بخش Runnig شوید.

این بخش برنامه هایی رو که در پس زمینه در حال اجرا هستند رو به شما نشان می دهد.

همچنین می توانید با استفاده از این بخش به میزان رم اشغال شده توسط برنامه های پس زمینه و میزان فضای رم آزاد پی ببرید. ( با استفاده از بخش RAM )

برای بستن هر کدام از برنامه ها کافی است روی آن بزنید.

پس از زدن روی هر کدام از برنامه ها ،‌ وارد یک منوی دیگر میشوید که برای بستن هر برنامه کافی است در منوی مربوط به آن روی دکمه STOP بزنید.

البته بعضی از برنامه ها مانند کیبورد گوگل نیاز به باز بودن همیشگی دارند و اگر با این روش آنها را متوقف کنید باز به کار خود ادامه می دهند.

۳ـ(قسمت دوم) استفاده از برنامه های تسک منیجر

یکی از راحت ترین راه ها برای سبک کردن فضای رم دستگاه شما، استفاده از برنامه های مدیریت رم یا تسک منیجر ( به انگلیسی: Task Manager ) می باشد.

این برنامه ها به طور خودکار برنامه های اجرا شونده در زمینه را می بندند و اکثر آنها قابلیت های جالب دیگری مثل پاک کننده کش و مدیریت مصرف باتری و ..... را نیز در خود دارند.

یکی از این برنامه ها، es task manager می باشد که لینک دانلود آن نیز در انتهای مطلب موجود است.

از مزیت های این برنامه سه مورد مهم تر از بقیه می باشند:

۱- حجم کم تر و سبک تر

۲- رابط کاربری زیباتر و راحت تر

۳- کارکرد سریع تر

امیدواریم این آموزش برای شما مفید واقع گردد و از امروز فضایی تازه را در گوشی خود تجربه کنید.

هزینه این آموزش یک صلوات جهت تعجیل در فرج آقا امام زمان می باشد..

ممنون.....